fredag 1 augusti 2014

En ny novell, en kö och, ni gissade rätt, mer skrivande.

Kom just hem från jobbet och är trött och grinig efter att ha stått i bilkö i en timme. Borde nog ändå vara glad att det inte var jag som var tvungen att skäras ut ur ett bilvrak och transporteras till sjukhus i helikopter.
Lyckades skriva lite i bilen medan jag väntade på att kön skulle börja röra sig. Det gäller att alltid ha papper och penna till hands.
Jag har börjat på en ny novell som jag fick idén till sent igår kväll. Detta är alltså inte novellen som jag höll på med igår och som aldrig blir färdig. Den är återigen på is. En dag ska jag göra färdigt den, gärna innan deadlinen på skrivartävlingen jag hade tänkt skicka in den till går ut, men nu har jag en annan bra idé som är riktigt peppande och då kan jag inte låta bli. Inspirationen till den är novellen fick jag igår när jag kollade igenom ett gammalt anteckningsblock. Det som slog an en sträng var: Adam, liftare, djävulens advokat och Gud är inte så kreativ. Fundera på vad det kan bli av den ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar