lördag 30 augusti 2014

Att hitta tid för skrivandet

Jag har precis avslutat ett relativt stort skrivarbete, men inte ett skönlitterärt sådant utan mitt sommarjobb som varit upplagt ungefär som ett exjobb. (Detta trots att ljuset i slutet av den tunnel som är min utbildning ännu inte är i sikte och att det var i ett ämne jag studerat tidigare och inte juridik som jag studerar nu.) På måndag börjar terminen och då kommer en annan, juridisk, form av skrivande. Jag är lite trött efter sommaren, men det ska bli kul att ta upp studierna igen. Tyvärr misstänker jag att det kommer vara svårare att hitta tid för kreativt skrivande till hösten. (Man ska visserligen inte underskatta kreativiteten i vissa juridiska texter särskilt inte i EU-domstolens domslut, men ändå.) Jag skriver ju alltid en del men den här sommaren har jag varit ovanligt produktiv, delvis för att jag pendlat och kunnat skriva på pendeln och delvis för att jag inte haft något socialt liv då alla mina vänner och min pojkvän varit i andra delar av landet. Hoppas att jag ska kunna hålla ångan uppe nu till hösten. Man lär sig visserligen mycket av alla former av skrivande och jag vill ju bli jurist, men det skönlitterära skrivandet är ett fantastiskt utlopp för kreativiteten. Någon som har några tips på hur man hittar tid? Funderar på att försöka göra NaNoWriMo (National Novel Writing Month) i november för att äntligen få ur mig något längre än femsidiga noveller, men då krävs det ju att jag hittar tiden till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar