onsdag 13 augusti 2014

Novelltävlingar på gång!

Är nästan klar med alla novelltävlingsbidrag. Nu krävs det bara lite redigering. Till en tävling har jag till och med två möjliga bidrag. Först skrev jag en ny, sen insåg jag att jag hade en annan på datorn som kanske egentligen var bättre så nu måste jag välja. Visst finns möjligheten att tävlingen tar emot flera tävlingsbidrag men jag tycker att det utstrålar svaghet att skicka in mer en ett (och alla vet att novelltävlingsjurys hugger direkt vid första tecken på svaghet ;)).


Självfallet hittade jag en ny tävling så fort jag blivit klar med mina andra bidrag: den här. Jag tycker den verkar jättecool. Vinnarna får sina bidrag översatta till kinesiska! Tycker jag borde vara en självskriven vinnare då jag som kinesisktalande lär vara en av de få som kommer förstå det färdiga resultatet. Jaja, något måste jag komma på för det är en jättekul grej.



Bilderna kan verka som något slumpartat jag lagt upp för att få lite färg (ack, ni tvivlare), men faktum är att den ena novellen jag jobbat på idag handlade om en ängel och den andra om en båt. (Bilderna är tagna av undertecknad)

2 kommentarer:

  1. Jag var för gammal för att få skicka in bidrag, snyft!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Orättvist ju! 28 är förövrigt en ganska konstig gräns egentligen även om jag förstår att de tagit den för att vara fyndiga.

      Radera