fredag 31 oktober 2014

Innan NaNoWriMo ska jag festa med ett skelett

I natt börjar alltså NaNoWriMo då jag och många andra ska försöka skriva ett utkast på en roman på 50 000 ord eller mer. Det ska bli jättespännande. Mitt projekt har arbetsnamnet Svala vilket är huvudkaraktärens efternamn och jag har tidigare skrivit om att min idé inte är särskilt väl genomatbrtad, men nu har jag tänkt ut en början och det är ju en början :). Jag har en första mening i huvudet, men jag tänker inte skriva upp den förrän efter tolv för det vore fusk.
I natt ska jag festa med ett skelett på Göteborgs och ÖG nations skelettgasque där de festar med ett skelett tillhörande en tidigare hedersledamot. Lite morbidt va? Jag kanske lägger upp en bild av skelettet senare ikväll tillsammans med min första mening :).

Min planering inför NaNoWriMo. Fattar ni något? Jag gör det inte.

2 kommentarer:

  1. Vore fint tycker jag om karaktärens FÖRnamn var Svala :-)! Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag har värst fram och tillbaka där. Problemet blir att hon då får två namn som betyder något eftersom att efternamnen i denna värld alltid gör det. Alla har antingen användarnamn typ Stark eller naturromantiska namn typ Ek, Berg, Korp eller Svala. Vi får se hur jag gör i slutänden. Svala Berg skulle kanske funka.

      Radera