lördag 1 november 2014

1691 ord skrivna Nano är påbörjat!

Jag har skrivit mina ord för idag! Steg upp tidigt och skrev 1691 ord innan pojkvännen vaknade. Min första mening blev: Ingen som visste något om familjen Svala skulle ha informerat änkan först.

Måste medge att jag tycker det är svårt. Blev tvungen att skissa lite handling för att ens komma igång, men hålen i min historia är fortfarande stora nog att fösa en hjord elefanter genom. Jag är dessutom så van att skriva kortfattat att jag tycker det är svårt att brodera ut så mycket som det krävs i en roman, men men dagens ord är i alla fall skrivna.

Det var för övrigt kul på festen i går. Här kommer en bild på skelettet, som sannolikt är ett tjejskellett vilket förstör storyn ganska rejält så det låtsas vi inte om.

1 kommentar:

  1. Härligt att du är igång! Nu är det bara att köra på. Lycka till.

    SvaraRadera