måndag 3 november 2014

Vardagen igång igen och ett litet tips

Så, idag var det vardag igen ja och vardag innebär plugg. Det känns lite tufft att jag skriver en PM samtidigt som min roman. PM:ett har självklart företräde och jag har skrivit närmare 1000 ord på det idag. Jag tänker mig att jag inte får börja skriva på romanen igen förrän jag skrivit klart ett utkast på PM:ett och förberett mig inför seminariet på onsdag. Sedan är det väl bara att försöka fokusera och panikskriva ihop dagens nanoord.

Vem har sagt att man måste ha det dåligt när man pluggar?

På tal om att fokusera har jag börjat använda FocusWriter till NaNoWriMo. FocusWriter har ett helskärmsläge där man bara ser texten vilket jag gillar. Personligen föredrar jag ju att skriva på papper, men detta är det närmsta den känslan som man kommer med en dator. Så den rekommenderar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar