söndag 29 mars 2015

Lite allmänt svammel på söndag eftermiddag

Jag har alldeles försoffat mig de senaste dagarna och har jag gjort något har det mestadels varit att försöka få ur mig delar av min PM (visst låter min PM så fel trots att det är rätt?). Sen har jag mest läst lite klyschiga kärleksromaner och hängt på facebook. Detta trots att jag borde bli klar med min futuristiska skräcknovell eller, som jag börjat kalla den, cyberpunksaga. Den kräver egentligen inte mycket mer jobb. Jag har i princip skrivit klart den, det är bara en fyra sidor som ska in från papper i datorn. (För er som inte vet skriver jag alltid först för hand och sedan in i datorn.)Vad sägs om första meningen: Kvinnans kropp låg slängd i en av Kresis favoritcontainrar. (?) Jo, jag vet mina historier har en tendens att bli ganska mörka...

Jag vill också gärna dela med mig av min glädje över att min orkidé har blommat om. Vem har gröna fingrar? Jag!

1 kommentar: