onsdag 8 april 2015

Klassikeruppdatering

Jag lämnade just in min PM och Gud vilken lättnad. Det känns lite löjligt men stressen gjorde mig nästan apatisk, och jag har inte kunnat skriva (knappt ens på PM:en) och inte haft någon ork att läsa något förutom de allra simplaste texter. Nu i morse tog jag mig i kragen och fick in tre timmars effektivt arbete innan jag lämnade in den. T3 kallas allmänt Väggen och inte för att jag är på väg in i väggen, men jag har förståelse för hur namnet uppstod. Nu när PM:en är inlämnad känns det lite tomt faktiskt, men kanske mest för att jag är ensam hemma och inte träffat någon på två dagar. Nu sitter jag och funderar på om jag orkar skriva på något eller komma igång med en bok.

Jag vet att det var jättelänge (flera månader!!!) sedan jag aviserade att det skulle komma en Disas nya guide till de svenska klassikerna, och om det är någon som väntat på den tror ni säkert att jag har glömt bort den helt. Oroa er inte, så är inte fallet! Jag insåg bara hur mycket research jag behövde göra för att skriva något bra (+ se stycket innan om Väggen). Det första inlägget i serien kanske kommer upp nästa vecka om ni har tur. 

1 kommentar: