lördag 6 september 2014

Hösten är här.

Mitt liv har tagit fart igen efter sommaren. Det är kul, men samtidigt lite jobbigt. Jag har plugg upp över öronen samtidigt som höstens alla helger redan verkar vara uppbokade med fester, laserdome, biobesök, lajv och annat roligt. Ett aktivt liv är förstås en välsignelse på många sätt, men var finns tiden till te, långa morgnar i sängen, skogspromenader, läsning och skrivande? Var frågar jag? Jag är en människa som verkligen slits mellan ytterligheterna att jag älskar att umgås med folk men samtidigt behöver mycket egentid, en social eremit som någon beskrev det. Jag får helt enkelt gömma några timmar som en sniken ekorre. Skriva in egentid i almanackan och utnyttja den tid jag har så effektivt som möjligt. Vad gäller skrivandet får jag väl se det så att det kanske blir lite mindre av den varan men att jag samtidigt hinner samla på mig mer inspiration. Just nu funderar jag på att göra små tematiska kuvert med tidningsurklipp, citat, bilder och annat som har inspirerat mig. Tanken är inte så annorlunda från anteckningsböcker och Evernote, men jag tänker mig att det skulle kunna bli mer pyssligt och lustfyllt. Sedan har jag bestämt mig för att tjuvlyssna mer på folk. Det verkar som att många författare tjuvlyssnar en hel del och det verkar lite kul, särskilt som det kan göras på café och vem älskar inte att fika?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar